KÖVESD NYOMON FACEBOOKON IS A HÍREKET

2012. július 23., hétfő

KAPOSVÁR A DALBAN I.



Teljes őszinteséggel irigykedek azokra a helyekre, amiket valamely művészeti ág: zene, képzőművészet, irodalom stb. híressé tesz, megemlít, feldolgoz vagy akármi módon foglalkozik vele. Vajon mi van a kaposvári vonallal, megjelenik-e dalokban, képeken, versekben? Naná!
Álljon itt az első körben három könnyűzenei mű.
Első találkozásom a 30Y zenekar Kaposvári lányok című szerzeményével a következőképpen alakult: felháborodott ismerős hívott fel, hogy hallottam-e a botrányt, a 30Y lekurvázta a kaposvári lányokat. Na, gondoltam, ez érdekes
lesz. Persze nyilván szó sem volt ilyesmiről, a dal szövege így hangzik:

Úgy összekaptak a kaposvári lányok
hogy a haját tépte a másik meg hajtűvel
szúrta a zenekarban ahol pozanon játszott
a srác aki miatt megdöglesz kurva.



A 30Y egyéb kaposvári vonatkozásáról fikarcnyit se tudok. Nem úgy mint a következő dalról, hiszen a Puzzle zenekar szerzeménye a Friss levegőn, videómegosztón az eredeti, Somogyi bunkó címmel szerepel:. Lendületes britpop dal. Rádióban hallottam először, csodálkoztam is az ismerős leíráson:

Kaposváron le, az állomáson ki
Irány a keletibe, a Mező utcába ki
...
Somogyi bunkó volnék, ha nem tudnád



A Puzzle-t azóta sajnos kinyírta a zeneipar, de Ligeti Gyuri a Mező utcából, most a We Are Rockstars zenekar mezőnyét erősíti.
Harmadik dalunk nálam a vicc kategóriát súrolja. Mindazonáltal ez a legnépszerűbb, napjainkban írt, Kaposvárról szóló dal Szeretem Kaposvárt címmel. Auguszt Bárió követte el, talán városi megrendelés állhat a háttérben, mindenesetre az a fajta hurrá optimista dalszöveg kissé távol áll az én világomtól, kis nyálcseppecskét látok megcsillanni a szerző ajkain lelki szemeimmel.

Ez a város nekem az egész világ
Ismerem minden mozdulatát
Itt a fák a virágok azt suttogják
Szeretem Kaposvárt
Ez a város nekem a mindenség
Tereken játszó istenség
És ha fáradt vagyok, magába zár
Ez a világ
Szeretem Kaposvárt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése